Wednesday, May 11, 2011

Online Shopping

Wednesday, May 11, 2011
Online shopping atau bahsa melayunye membeli belah di alam maya telah menjadi satu perkara biasa di Malaysia. Saya sendiri adalah penggemar online shopping sejak zaman belajar di Jepun. Apa yang perlu hanyalah sebiji komputer/laptop/ipad/iphone/blackberry atau yg seangkatannya dan sudah tentu talian internet..
 
Saya sudah biasa dengan online shopping kerana untuk membeli ayam/daging halal memerlukan pembelian daripada area bandar. Saya duduk di kawasan luar bandar ( Wakayama ) dan kedai barang basah halal terdapat di bandar lain yg tidak dapat dijangkau..Online Shopping di Jepun sudah menjadi budaya hidup mereka. Jadinya saya gunakanlah kemudahan itu untuk menempah ayam/daging halal..Sangat mudah, order -bayar di bank dan tunggu barang sampai depan pintu rumah..

2 comments

Tuesday, May 10, 2011

Ke Arah Kewangan Bebas....

Tuesday, May 10, 2011
Sejak menjadi sebahagian pekerja yg membayar cukai kepada negara, saya selalu berharap untuk mencapai kewangan bebas atau lebih popular sebagai "FINANCIAL FREEDOM"..sepanjang 6 tahun di negara matahari terbit, kewangan bukanlah satu masalah berbanding masa untuk saya..KENAPA?? kerana saya mempunyai dua sumber pendapatan..pendapatan utama adalah biasiswa yg diterima setiap ujung bulan dan kedua adalah hasil titik peluh membuat part time..side income ni masuk tiap2 tgh bulan.kiranye idaklah sengkek sepanjang bulan..hehehhe

TETAPI, bila mula bekerja, pendapatan yg masuk hanyalah pendapatan utama sebagai pekerja terulung dan cukup2 je utk makan..kalo nak berbelanja lebih atau membeli barang idaman, kena wat simpanan..wpun bole la nak wat simpanan, tp jumlah nya ciput dan menyebabkan daku rase perlunya membuat side income..ade la menjenguk peluang2 yg ada dan takat ini masih belum berjumpa dengan yang sesuai di hati..chewah..

0 comments

Monday, May 9, 2011

Mahu beli Minyak Kelapa Dara ( Virgin Coconut Oil)???

Monday, May 9, 2011
Berminat untuk mendapatkan Minyak Kelapa Dara???

Anda boleh membelinya daripada saya pada harga RM20 sebotol. Kos penghantaran tidak termasuk. Sangat murah berbanding harga pasaran semasa..

Diskaun akan diberi jika pembelian anda lebih banyak

Saya pengguna tegar Minyak ini sejak tahun 2008. Diperkenalkan oleh ibu bapa saya yg merupakan bekas kakitangan jabatan pertanian.

Testimoni terkini :
Saya amalkan minum minyak ini sejak kandungan bulan ke 7 untuk memudahkan proses bersalin. Minyak ini menjadi pelincir dan alhamdulillah, sy tidak mengalami komplikasi semasa melahirkan amni-chan. 2-3 kali meneran dan amni-chan lahir ke dunia..

TIdak percaya?? Apa kata anda cuba sendiri..

Selain itu, saya gunakan minyak ini utk ruam susu amni-chan..Banyak khasiat minyak ni, amalkan sapu di muka dan kulit jadi licin..Berkumur dengan minyak ini bole kurangkan sakit gigi..Boleh kuruskan badan juga..

Boleh email saya di tutyrahiza@gmail.com atau SMS ke 0127383040

Dapatkan segera sebelum terlambat.....Cepat..cepat!!!!!!

1 comments

Saturday, May 7, 2011

Kalo ade masters...

Saturday, May 7, 2011
Rasenye ade yg tak tau yg sebenarnye aku adalah masters holder..bukan nak bangga ngan title tu tp sejujurnya takde rase ape2 pun dgn memiliki masters..soalan lazim yg akan ditanya org bila tau aku ade masters adalah " NAPE TAK JADI LECTURER?"..ok, tak salahkan org yg bertanye sbb kalo diperhatikan budaya kat msia ni, buat masters adalah untuk jadi lecturer..

berbalik kisah lampau mengapa aku buat masters?? masa blajar kat jepun dulu, daku mendapat biasiswa tajaan monbukagasho (kementerian pelajaran jepun) so salah satu privilege nya adalah anda akan mendapat tajaan utk sambung masters dgn syarat kena result bagus la kan..jadinye, daku menggunakan la kesempatan itu untuk sambung blajar lagipun mmg niat di hati utk dapatkan masters..katakan tak dapat sambung terus pun, insya Allah akan sambung masters..tak terlintas di fikiran untuk buat masters supaya masuk line akademik..

0 comments

Friday, May 6, 2011

Breastfeeding n Bottle feeding challenge

Friday, May 6, 2011
Alhamdulillah..sampai ke ari ni (47ari) masih berjaya breastfeed amni-chan..1st day sgt mencabar kerana susu tak kua lagi..malam kat DEMC tu terpaksa benarkan bagi FM kat amni tp dgn syarat guna picagari instead of bottle..ye la, amni baru nak kenal susu so kalo terus ajar dgn bottle nanti taknak lak direct feeding dgn ku..cuma bersyukur sbb berjaya bagi amni ingat daya hisapan yg amni perlukan utk dapat kan susu seawal setengah jam lepas lahir..sampai ke malam tu still usaha utk BF amni wpun takde susu n tensi je bile mak suh bg FM utk 1st day tu..nak tak nak , terpaksa mengalah..

malam tu sy urut2 cik B sambil baca surah al-kauthar n niat utk susukan amni..alhamdulillah, 2nd day pg tu susu dah kua..sgt bersyukur..TAPIKAN, balik umah malam tu amni menangis je wpun cuba bagi direct feeding..DEMC ade bekalkan  susu mamil gold satu botol kecik..dah pkl 12mlm tu, amni nangis tak berenti..dgn berat atinye terpaksa bagi susu tu tp just dlm 1-2 sudu kecik..bagi sikit, pastu suakan cik B..berjaya gak la teknik tu..luluh rase ati masa kena bagi FM tu..

2 comments
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...