Tuesday, January 6, 2009

CuTI-CUTI PANASONIC

Tuesday, January 6, 2009
CUTI-CUTI DI KLUANG (28/12/08-5/1/09)

setelah hampir 10 hari menyepi akhirnye aku kembali......

1ohari bercuti..sangatla seronok..lalalla...berguling2 di rumah bersama2 dengan anak buah ku yg juga berada di kluang sepanjnag aku bercuti di kampung...cuti yg sgt menyenangkan setelah tidak berehat secara betul lepas balik daripada jepun..aku sampai ke msia akhir bulan mac (30 mac)..ade 3 minggu b4 start keje tapi aku sgt bz masa tu tanpa rehat..uruskan hal nak masuk keje..hal barang2 dan kete yg dihantar..tambah lak dgn aka aku yg bersalin 2 hari sebelum aku balik..sekelip mata hilang 3 minggu yg aku sangka boleh besenang lenang sebelum masuk keje...

jadi...1ohari ni mmg aku tak wat ape2...dok umah sahja..main nintendo DS yg dah agak lama tak aku sentuh..membaca balik buku2 citer adik2 aku yg banyak kat rak itu..yg paling best adalah main2 ngan firas-chan..dekat sebulan tak tengok dan budak tu sangat tembam n punya la semangat..aku rase lebih daripada 10kg kot dan terlebih berat utk budak umur 9bulan..sgt tak sabar nak tunggu die pandai bercakap..mesti comel TAPi bile die dah pandai BERJALAN..rase tak sanggup nak kejar sbb duduk dalam walker pun dah berjalan dari ruang tamu ke dapur umah..umah aku ni jenis memanjang..satu lagi tabiat firas adalah kuat makan..PANTANG TGK ORG PEGANG CAWAN ATAU MANGKUK..terus die kejar org tu..sgt comel bile bagi firas makan roti dan bila dah separuh tu simpan la kan..boleh die jengah mencari roti yg kite simpan tu..mak die n adik aku na*a dah lenguh2 tgn sebab mendukung firas..



firas berumur 9 bulan di dalam walker..besarkan utk usia die..sekali pandang mmg org ingat budak lelaki..tgk betul2 kat leher tu ade gold necklace..nenek firas (mak aku) bagi..utk jadi cucu kesayangan ni..dah die sorang je pun kan...tunggu aku tak tau la bile..hehhehe


ni die tgh gatal gusi sbb gigi atas nak tumbuh..jadi segala benda die nak masukkan dalam mulut..


esok tak silap akak aku nak bawa si tembam kecik ni berjalan2 ke kuching..jeles2..achik nak ikut gak..apakan daya kena bekerja membanting tulang...


BTW..ari ni dapat prudential planner 2009 drpd k.naf..merah gitu..sangat suka sbb ade kotak2 yg boleh tulih..sure korang tak paham kan..cuma saiz die besar sikit utk aku sumbat dlm handbag..

next entry kite cter pasal azam tahun baru la pulak..aku dah pikir sampai 3-4 tahun akan dtg ni...hahha..da...mata..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...