Monday, June 28, 2010

Secara rasmi Mrs. Nazree

Monday, June 28, 2010
Alhamdulillah..12 JUn 2010 sy telah selamat diijabkabulkan dengan incik nazree dan skang memegang title " Puan Nazree"..Macam tak caya tapi dah 2 minggu menjadi isteri orang..Perasaan bercampur aduk sbb baru 4 ari lepas kitorang balik teratak kami di puncak alam..masa majlis belah aku kat mersing n belah incik suami kat rantau panjang, kite dilayan..bile balik umah sendiri, kena la layan incik suami lak..sediakan ape yg patut memandangkan umah kami masih bersih dan luas pandangan kerana tiada barang..

Ape2 pun..mulai skang kena la biasekan diri jadi isteri org ni..Suami aku ni bole diharap gak..tolong aku mop umah masa ari masuk tu..tapi cuma satu perkara je la, aku kena biase2kan diri suami tolong wat keje2 berat..selama ni seme kite wat sendiri kan,.pasang perabot ke angkat ape2 ke..incik suami slalu komplen yg aku nak wat keje org lelaki..nak wat lagu mana kan..dari kecik tgk mak pun wat sendiri so sendiri pun terikut2 la macam tu..best gak ade org utk teman kite tdo..

lagi satu yg aku kena biasakan lak bile kena tdo berdua..selama ni slalu je tdo ngan mak ke tak pun ngan adik pomp aku..time tdo mesti peluk bantal peluk aku..tp takleh lagi la nak tdo peluk2 incik suami sbb aku pun die pun rimas..hehehe..so istilah org ckp skang dah ade bantal peluk idup tu tak sesuai la kot utk kehidupan baru aku ni..

lain2 update..kete aku masuk workshop lepas 4 ari bergelar isteri..incik suami bawa kete balik ke kelantan pastu eksiden kat Jeli..termenung gak mula2 tu tp lepas tu bile kenangkan incik suami selamat, bersyukur sgt2..jalan ujan lebat pastu bile incik suami brek kete, tayar kete berpusing2 n sedar2 die dah masuk ke longkang tepi bukit tu..aku masa tu berada kat mersing..mungkin instinct isteri kot, sebelum die nak gerak balik tu aku mcm taknak lepas kan die..rase berat je ati...kesimpulannye kete aku ade kat tanah merah n insya ALlah lepas sebulan akan sihat balik..MSIG pun dah anta sms ckp claim recievid notification..harap2 seme berjalan lancar..mcm2 nak tau gak, aku baru renew road tax n insurance sebulan lepas..masukkan sekali nama incik suami..insurance tu lak slalu aku simpan kat umah, kali ni simpan terus dlm kete..seolah2 aku wat persediaan utk kete tu sakit..

k lah..setelah sekian lamanye update daripada aku..gambar kawin pun tarak lagi.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...